НАШІ ЗАСІДАННЯ

пʼятниця, 12 лютого 2016 р.


Засідання експертної творчої групи викладачів української мови та літератури ПТНЗ м.Запоріжжя

ДЖЕРЕЛО:http://nmc-pto.zp.ua/zasidannya-ekspertnoji-tvorchoji-hrupy-vykladachiv-ukrajinskoji-movy-ta-literatury-ptnz-m-zaporizhzhya/   САЙТ НМЦ ПТО у ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ, 05.02.2016 

02 лютого 2016 року у ДНЗ «Запорізький правобережний професійний ліцей» відбулося засідання експертної творчої групи викладачів української мови та літератури ПТНЗ м. Запоріжжя.
Чигілейчик Ж.М., викладач ДНЗ «Запорізький професійний будівельний ліцей», ознайомила присутніх з тестовими завданнями по темам: «Словосполученння. Просте речення», «Словосполучення. Складне речення». На момент публікації методичних рекомендацій викладач з кожного розділу мовознавства представить тестові завдання. Для підвищення мотивації до навчання з предмета «Українська мова» Чигілейчик Ж.М. запропонувала такі рекомендації:
– забезпечити в учнів відчуття просування вперед, переживання успіху в діяльності, для чого необхідно правильно підбирати рівень складності завдань і заслужено оцінювати результат діяльності, коментуючи їх;
– використовувати всі можливості навчального матеріалу для того, щоб зацікавити учнів, ставити проблеми, активізувати самостійне мислення;
– організовувати співробітництво учнів на уроці, взаємодопомогу, позитивне ставлення групи до предмета й навчання в цілому;
– правильно формувати стосунки з учнями, бути зацікавленим у їхніх успіхах, мати авторитет;
– бачити індивідуальність кожного учня, мотивувати кожного, спираючись на вже наявні в учня мотиви.
Згурська Т.В., методист ДНЗ «Запорізький правобережний професійний ліцей», доповіла  про переваги роботи в електронній програмі Learning Apps, це один з методів підвищення мотивації учнів. Вона зауважила, що найкращий викладач той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. Ця незаперечна істина проголошувалась в тій чи іншій формі прогресивними педагогами всіх часів. У книжці «Серце віддаю дітям» В.О.Сухомлинський, звертаючись до вчителів, писав: «Не забувайте, що грунт, на якому будується ваша педагогічна майстерність, – у самій дитині, в її ставленні до знань і до вас, учителю. Це – бажання вчитися, натхнення, готовність до подолання труднощів. Дбайливо збагачуйте цей грунт, без нього немає школи». Щоб навчити учня, треба не просто передати йому знання і вміння, а й викликати в нього відповідну активність, пізнавальну чи практичну. Важливим структурним елементом цієї активності є мотивація, в якій виявляється ставлення учнів до навчання.Творча група викладачів української мови та літератури ПТНЗ м. Запоріжжя
Що ж таке мотив? Мотив (від латинського moveo – штовхаю, рухаю) –спонукальна причина дій, вчинків людини (те, що штовхає до дії). У навчанні – це пробудження, які спрямовують діяльність учнів. Ступінь навчальної активності учня є наслідком сильної або слабкої мотивації навчання (мотивація – це система мотивів). Можна сказати, що мотиви – це активізуючи сила, одна з основних умов навчальної діяльності. У загальному вигляді проблема мотивації навчання є проблемою причин, які наперед визначають різні форми виявлення активності тих, хто навчається. Мотивація навчання, інтерес до пізнавальної діяльності посідають чинне місце серед факторів, що визначають продуктивність педагогічного процесу. Вивчення, формування й правильне використання діючих мотивів – основа педагогічної праці. Навчальна мотивація як психологічний феномен є надзвичайно складною. Кожен викладач ставить собі за мету дати  глибокі й міцні знання, його головним завданням має бути не просто викладення матеріалу, а залучення учнів до активної участі в опрацюванні теми, що вивчається, через застосування сучасних інноваційних методик навчання. Саме вмотивована діяльність стимулює учня до навчання, якісного засвоєння знань, розвитку.
Мелах Ц.В., викладач ДНЗ «Запорізький правобережний професійний ліцей», керівник творчої групи, ознайомила викладачів експертної творчої групи з власним блогом «Водограй». Для підвищення ефективності уроку вона запропонувала такі рекомендації:
  1. Зробіть мету уроку метою учнів.
  2. Формулюйте мету, орієнтуючись на потреби й інтереси учнів.
  3. Орієнтуйте учнів на самооцінку діяльності.
  4. Запитуйте в учня: «Ти задоволений результатом?», кажіть замість оцінки: «Ти добре впорався з роботою».
  5. Якнайчастіше ставте учнів у ситуацію вибору.
  6. Зробіть ситуацію успіху досяжною для кожного учня. Вибирайте такі завдання, під час виконання яких учні частіше досягають успіхів, ніж невдач.
  7. Практикуйте роботу в групах, парах.
Викладачі творчої групи продовжують працювати в напрямку створення сайту, також було визначено термін публікації методичних рекомендацій за темою «Форми і методи підвищення мотивації навчання на уроках української  мови та літератури і в позаурочний час» (квітень 2016 р.).
Чигілейчик Ж.М.,
викладач ДНЗ «Запорізький ПБЛ»

Засідання експертної творчої групи викладачів української мови та літератури м. Запоріжжя

Під час засідання члени творчої групи обговорили та затвердили план роботи на 2015-2016 навчальний рік. Жваво пройшло обговорення рекомендацій МОН України щодо викладання української мови і літератури у 2015-2016 навчальному році. У результаті оЗасідання експертної творчої групи викладачів української мови та літератури м. Запоріжжябговорення видано методичний лист про особливості викладання української мови та літератури у ПТНЗ. Також було визначено напрямки роботи над методичними рекомендаціями за темою: «Форми і методи підвищення мотивації навчання на уроках української мови та літератури і в позаурочний час». Із зацікавленням члени групи зустріли пропозицію голови експериментально-творчої групи Мелах Ц.В. про наступну зустріч у формі інтернет-засідання. Чигілейчик Ж.М., викладач ДНЗ «Запорізький професійний будівельний ліцей», запропонувала створення блогу творчої групи.

Немає коментарів:

Дописати коментар